Bestyrelsen for ”Nej til motorvej på Røsnæs” har indkaldt til generalforsamling søndag den 28. august 2022, kl. 14.00- 16.00 i Røsnæs forsamlingshus, Ulstrup, Søbakkevej 7, 4400 Kalundborg.

Det har atter været et begivenhedsrigt år i foreningen ’Nej til motorvej på Røsnæs’. Desværre døde vores højt respekterede formand John Holten-Andersen pludseligt i februar. Det er et kæmpetab, for John var en stor personlighed med et unikt politisk øjemål.

I juni kom den kryptiske melding fra transportminister Trine Bramsen ved offentliggørelsen af forundersøgelsen af Kattegatforbindelsen, om, at den ikke skal besluttes nu, men at der skal sættes yderligere undersøgelser i gang af konsekvenserne for natur og miljø. I skrivende stund ved vi ikke, hvad det indebærer.

Samtidig er der stiftet en landsdækkende forening, Kattegatforbindelsen – Nej Tak!

Så der er nok at tage fat på for vores forening. Derfor ser bestyrelsen for ’Nej til motorvej på Røsnæs’ frem til årets generalforsamling søndag den 28. august 2022 kl.14.00 -16.00 i forsamlingshuset i Ulstrup på Røsnæs. Her vil det være muligt at evaluere det forgangne års aktiviteter, ligesom vi skal diskutere fremtiden. Endelig skal vi tage stilling til vedtægtsændringer og vælge en ny bestyrelse.

1. Valg af dirigent og referent
    Bestyrelsen foreslår Susanne Kjærgaard som dirigent.
    Bestyrelsen foreslår Dorete Dandanell som referent.
  2. Godkendelse af dagsorden

3. Beretninger
    Bestyrelsens beretning for det forgange år, samt handlingsplan
    Kommunikationsgruppen
    Samarbejde med fællessekretariatet
  4. Fremlæggelse og godkendelse af det reviderede driftsregnskab (Se regnskab under downloads nedenfor).
  5. Godkendelse af budget; herunder fastsættelse af kontingent
    Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på kr. 100 pr. person.

6. Indkomne forslag
    Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen dvs. den 14. aug. 2022 og offentliggøres på hjemmesiden senest 8 dage før. Forslag sendes til Dorete Dandanell, dorete@outlook.dk

Bestyrelsen stiller dette forslag til ændring af vedtægternes §8 Bestyrelsen. Hvem tegner foreningen?

Følgende to afsnit i § 8 ønskes ændret
    Snarest efter generalforsamlingen konstituerer bestyrelsen sig selv med en formand. Den generalforsamlingsvalgte kasserer behøver ikke være medlem af bestyrelsen. Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden.
    Foreningen tegnes af formanden i forening med 1 medlem af bestyrelsen. Bestyrelsen fører protokol over sine møder og beslutninger, samt referat af generalforsamlingen. Dette skal være tilgængeligt for foreningens medlemmer.

Ændringsforslag
    Snarest efter generalforsamlingen konstituerer bestyrelsen sig selv med en formand. Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden.
    Foreningen tegnes af formanden. Bestyrelsen bemyndiger herefter kasserer til at disponere over den daglige drift i økonomiske anliggender, samt disponere over foreningens midler via elektroniske selvbetjeningsløsninger, herunder netbank, mobilbank og betalingskort.

Begrundelse for ændringsforslag
    Den nuværende formulering har givet problemer bl.a. m.h.t. etablering af betalingskort. Endvidere har foreningens bankforbindelse påpeget, at der bør ske vedtægtsændringer, så formuleringer er i tråd med regler i sammenlignelige foreninger.

7. Valg af kasserer
    Bestyrelsen foreslår Bjarne Rye Nielsen

8. Valg af bestyrelsesmedlemmer
    §: 8 Foreningen ledes af en på generalforsamlingen valgt bestyrelse. Der vælges 7 bestyrelsesmedlemmer og mindst 2 suppleanter. På den ordinære generalforsamling vælges i lige år 4 bestyrelsesmedlemmer og i ulige år 3 medlemmer. Bestyrelsesmedlemmer vælges for en periode på 2 år. Suppleanter vælges for 1 år ad gangen. Genvalg kan finde sted.

På valg i 2022 for 2 år
    Louise Paaschburg, valgt som suppleant for 1 år i 2021, indtrådt i stedet for John Holten, genopstiller.
    Hans Jakob Madsen, valgt for 1 år i 2021 i stedet for Tommy Dinesen, genopstiller.
    Susanne Jensen: valgt for 2 år i 2020, genopstiller
    Niels BB Madsen, valgt som suppleant for 1 år i 2021, indtrådt i stedet for Jonas Ghyiati, genopstiller ikke.
    Begitta Blahaut, valgt for 1 år i 2021 i stedet for Anders Jørn Jensen, genopstiller.

Ikke på valg i 2022
    Lars Lundsdal – genopstiller ikke
    Dorete Dandanell

Dvs. der skal vælges 6 medlemmer da Lars Lundsdal ønsker at udtræde af bestyrelsen.

9. Valg af suppleanter for 1 år
    Charlotte Hooge - genopstiller
    Der skal vælges mindst en suppleant yderligere

10. Valg af revisor og revisorsuppleant
    Revisor: Erik Jensen – genopstiller
    Revisor suppleant: John Wilken - genopstiller

Spørgsmål afgøres på generalforsamlingen ved almindeligt stemmeflertal.

Alle medlemmer, der har betalt kontingent for det foregående regnskabsår, har stemmeret på den ordinære generalforsamling. Hvert medlem af foreningen har én stemme. Der kan stemmes ved fuldmagt, dog højest én pr. fremmødt medlem

På gensyn

Bestyrelsen for ”Nej til motorvej på Røsnæs”.

Ordinær generalforsamling 20. aug. 202

Ordinær generalforsamling 20. aug. 2023